A Nagyállomás 99 évre történő bérbeadását túl hosszú koncessziónak tartja a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület, egyedül az állomás felújítása pedig nem oldaná meg a közlekedési problémákat. VIDEÓ
Itt akár egy megálló is lehetne… – Jónás Zoltánnal, a Derke elnökével néztünk rá a debreceni közösségi közlekedés lehetőségeire
A Szabad Európa írása nyomán a Debreciner is beszámolt arról, hogy a CATL-akkumulátorgyárat és a BMW-gyárat is építő török hátterű Synergy Construction Hungary Kft. ajánlatot adott be a debreceni Nagyállomás 99 évre történő hasznosítására. A cég az ingatlant annak megújításáért cserébe kapná meg.
Mindezt úgy, hogy a kormány és a városvezetés már számos alkalommal tett ígéretet arra, hogy a mostani pályaudvar átépítésével, a vasúti és az autóbuszos közlekedés összehangolásával egy intermodális központot létesítenének. A végül soha meg nem valósuló központ terveire a városvezetés korábban 700-800 millió forintot költött el európai uniós pénzből.

A koncessziós bejelentés után a debreceni Szikra Mozgalom demonstrációt tartott, ezt egy nappal megelőzően, február 5-én Debrecen önkormányzatának hivatalos honlapján egy aláírás nélküli sajtóközlemény jelent meg, amelyben azt írják, az önkormányzat nyitott minden javaslatra és megoldásra, amely biztosítja a pályaudvar felújítását „a megfelelő garanciák mellett”. A közlemény szerint a MÁV Zrt. által kiírt pályázat még kezdeti fázisban van, a beérkezett jelentkezések és hasznosítási javaslatok feldolgozása zajlik. A beruházást ellenzőknek pedig a közlemény írói azt üzenték, „bármilyen fejlesztést a tények ismeretének hiányában felelőtlenség támadni, és kifejezetten Debrecen-ellenes tevékenység”.
A debreceni regionális közlekedési egyesület is megjelentetett egy közleményt, amelyben azt írják, „a Nagyállomás felújításának tervezése immár a Barátok közt 23 éves történetét is túlszárnyalja, a különbség csak annyi, hogy a rendező és a stáb tagjai kevesebbszer lettek lecserélve”. Az egyesület szerint a közösségi közlekedést több tényező is befolyásolja, például a vidéki települések elöregedése és a gyakoribb online jegyvásárlás, így ehhez kell alkalmazni a beruházásokat is.
Hangsúlyozzák, Debrecenben a Nagyállomás felújítása legfeljebb csak az esztétikai problémákat orvosolja. Szükség lenne további olyan vasúti megállóhelyekre, ahonnan helyi közlekedéssel tovább lehet utazni a város fontosabb helyei felé.

A Debreciner márciusban Jónás Zoltánnal, a Derke elnökével beszélt, aki szerint a Kassai út kivezető részén, a Fényes udvarban és a Vezér utcai vasúti felüljárónál lenne érdemes új vasúti megállókat létrehozni. Az egyesület elnöke szerint a Nagyállomás fejlesztésénél az utasok elsősorban kényelmes átszállást, akadálymentességet szeretnének. Az egyesület közleménye szerint a Nagyállomás épülete szerkezetileg jó állapotban van, de a homlokzat felújítása inkább építészeti, mintsem utasforgalmi kérdés.