A MÁV 99 évre adja át cégeknek a magyarországi vasúti pályaudvarokat azok megújításáért cserébe.
Bejelentkezett a debreceni Nagyállomás megszerzésére a CATL-akkugyárat és a BMW-t is építő, török hátterű cég
A török hátterű Synergy Construction Hungary Kft. adott be ajánlatot a debreceni Nagyállomás megszerzésére – írta meg a Szabad Európa.
A MÁV – vagyis a magyar állam, pontosabban az Orbán-kormány – november 29-én hirdette meg, hogy befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várja a magyarországi vasúti pályaudvarok 99 évre szóló, kereskedelmi célú hasznosítására az épületek és környezetük megújításáért cserébe. A programra január 31-ig lehetett pályázni, a Szabad Európa pedig sorra vette, hogy az egyes pályaudvarokra mely cégek nyújtottak be pályázatot.

A hírportál szerint a debreceni Nagyállomásért a BMW-gyárat és a CATL-akkumulátorgyárat is építő, török hátterű Synergy tett ajánlatot. A Szabad Európa emlékeztet, a Synergy volt az a cég, amelynek konténerszállásain lakó, a BMW építkezésén dolgozó vendégmunkások júliusban tömegesen kaptak ételmérgezést.

„A Synergynek 2023-ban 135,5 milliárd forintos árbevétele volt, adózott eredménye 17,6 milliárd forintra rúgott. Három török magánszemély a tulajdonosa: Savaş Günata és Hüseyin Karal a társaság 42,5–42,5, míg Güney Umut 15 százalékát birtokolja. A cég ellen két hónappal ezelőtt, 2024. december 6-án bírósági végrehajtás indult a Székesfehérvári Törvényszéken” – írja a Szabad Európa.

További részletek a Szabad Európa cikkében olvashatók.
Rabszolgamunkásokkal dolgoztatnak a DK-s politikus szerint
A Nagyállomásról szóló hírre sajtóközleményben reagált Varga Zoltán, a DK országgyűlési képviselője. Ebben azt írja, a Synergy „világszerte arról hírhedt, hogy gyakorlatilag rabszolgamunkásokkal dolgoztatva, mélyen a piaci ár alatti ajánlataival nyeri el a legnagyobb beruházások építésének jogát”. Szerinte a cég így építheti Debrecenben is a BMW és a CATL gyárát.