Előbb eldöntötték, hogy az akkugyár miatt átrakják a vasútvonalat, most megvizsgálják, milyen hatása lesz a személyszállításra

Lázár János miniszter hatástanulmány előkészítését rendelte el a Debrecent és Nagykerekit összekötő 106-os vasútvonal kiváltásának szolgáltatási következményeiről.

Vasút - vonat - MÁV
Fotó: Polgár Tóth Tamás

Több utasítást is kiadott Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecent érintő fejlesztésekről a december 2-án megjelent Hivatalos Értesítőben.   Kilenc feladatot nevez meg a város kapcsán:

A felsorolás második pontja, a 106-os vasútvonal kiváltásának potenciális hatásairól szóló tanulmány készítése annak fényében lehet meglepő, hogy Debrecen önkormányzata már 2021-ben döntött egy megvalósíthatósági tanulmány készíttetéséről a Debrecen és Nagykereki közötti vonal áthelyezését illetően. Akkor Papp László (Fidesz) polgármester a döntést azzal indokolta, különös figyelemmel kell lenni arra, hogy „az elővárosi és városi vasúti közlekedés fejlesztése ne korlátozza a gazdasági övezet területére letelepedni kívánó vállalkozások beruházási terveit”.

Az erről döntő közgyűlést még az előtt tartották meg, hogy bejelentették volna, hogy a kínai CATL vállalat akkumulátorgyárat épít a város déli gazdasági övezetében. A beruházás következő üteme várhatóan érinti azt a területet is, amelyen jelenleg a 106-os vasútvonal halad keresztül.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

További olvasnivalók...