Jónás Zoltán, az egyesület elnöke úgy látja, habár a városházi kommunikációban megjelenik a közösségi és kerékpáros közlekedés fejlesztésének fontossága, ez a gyakorlatban nem, vagy nem elég hatékonyan érvényesül.
Még nem válaszolt Papp László, Debrecen polgármestere a Derke közlekedéspolitikai kritikáira
Ahogy arról július 26-án a Debreciner elsőként hírt adott, a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (Derke) nyílt levelet írt Papp Lászlónak (Fidesz), Debrecen polgármesterének a Bethlen utca és az Egyetem sugárút kétszer kétsávossá bővítésével kapcsolatban.
Ebben a városvezetést arra kérték, szakítsanak az autósoknak kedvező, folyamatos kapacitásbővítő hozzáállással, ehelyett részesítsék előnyben a kerékpáros és közösségi közlekedést. Javasolták, hogy a szabályozási tervek készítői törekedjenek a több funkciójú, vegyes övezetek kialakítására, ahol a lakosok helyben, rendszeres ingázás nélkül is el tudják látni a legtöbb szükségletüket. Kiemelték továbbá, hogy javítani kell az agglomerációkban élők számára a közösségi közlekedés feltételeit. A levelet aláíró Dombi Mihály alelnök javasolta továbbá ezeknek az irányelveknek a szakmai felügyeletére egy független közlekedési központ létrehozását, valamint ennek előkészítésére egy mobilitási munkacsoport összehívását.
A témával kapcsolatban levélben tettük fel kérdéseinket a Derkének. Jónás Zoltán, az egyesület elnöke a Debrecinert ma, július 30-án arról tájékoztatta, hogy a polgármester egyelőre nem válaszolt a nyílt levelükre. Jónás elmondása szerint az egyesület elsődlegesen azt szeretné elérni, hogy a várostervezés és a közlekedésfejlesztést érintő tervek előkészítése során a döntéshozók vonják be valamennyi érintettet. „Az utóbbi évek jellemző rossz gyakorlata, hogy a közúti fejlesztések megvalósítása során a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedés szempontjait nem kellőképpen vették figyelembe” – írta szerkesztőségünknek küldött levelében a Derke elnöke. Beszámolt arról is, hogy habár az önkormányzat kommunikációjában jelennek meg nyilatkozatok a közösségi és kerékpáros közlekedés fejlesztésének fontosságáról, a gyakorlatban azt tapasztalják, hogy ezek a szempontok nem, vagy nem a leghatékonyabb módon érvényesülnek.
Megkérdeztük azt is, hogy a debreceni önkormányzat kikéri-e a Derke véleményét egy-egy fontosabb helyi közlekedéspolitikai döntés, közlekedési beruházás előtt. Jónás Zoltán erre úgy válaszolt, hogy önkormányzatok vagy más közcélú szolgáltatók, beruházók alkalmanként felkérik őket tervek előzetes véleményezésére, de sajnos ez nem számít rendszeresnek.
Zöld sáv kerül aszfalt alá
Az Egyetem sugárút és a Bethlen utca kétszer kétsávossá bővítésével kapcsolatban eddig az önkormányzat egy komolyabb zöldterületcsökkenést ismert el a kommunikációjában: a Bethlen utcán az út és a kerékpárút között található, néhány fát is magában foglaló zöld sávot – vagy legalábbis egy részét – fogják leaszfaltozni a beruházás során.
Kapcsolódó írások:
– Hiába „zöld” a buszmegálló, ha ritkán áll meg benne jármű
– Hibás döntés az utak kiszélesítése Debrecenben – az LMP szerint
CSAK veled együtt működünk. Támogasd előfizetéseddel a Debrecinert!
1 (egy!) ezer forint csak havonta. Köszönjük!