Kiadta Orbán Viktor az utasítást a Debrecen-Nyíregyháza vasúti szakasz fejlesztéséről szóló szerződések megkötésére

A kormányhatározat szerint a projekt tervezett összköltsége 275,4 milliárd forint, ebből 95,7 milliárd forintot az Európai Unió áll. A fejlesztés eredményeképpen a szakasz egy részén 160 kilométer/órával is haladhatnak a vonatok.

Debrecen - vasút - Nagyállomás

Koppányi Szabolcs

Október 9-én késő este jelent meg az a kormányhatározat a Magyar Közlönyben, amelyben Orbán Viktor miniszterelnök utasítást adott Lázár János építési és közlekedési miniszternek, hogy gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) pályázati kiírása keretében megvalósítandó projektek szerződéseinek megkötéséről.

Ezek között a projektek között szerepel a 100-as vasútvonal Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszának fejlesztése, amelynek eredményeképp a szakasz egy részén az eddigi maximális 120 kilométer/óra helyett már 160 kilométer/órával is haladhatnak a vonatok. Ez a kormányhatározatban szereplő legdrágább CEF-projekt, az elszámolható összköltsége bruttó 275,4 milliárd forint. A mellékelt táblázat szerint ebből 179,9 milliárd forint hazai költségvetési támogatás, 95,72 milliárd forintot pedig az Európai Unió ad. (Érdekes, hogy a két szám összege 220 millió forinttal nagyobb az összköltségként feltüntetett számnál.)

A CEF keretében az év elején benyújtott pályázatban a kormány még magasabb összeggel kalkulált, az erről szóló január 17-i kormányhatározatban 309,72 milliárd forint szerepelt tervezett összköltségként, 150,24 milliárd forint állami támogatást és 159,48 milliárd forint uniós forrást tüntettek fel.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

További olvasnivalók...