Hibás döntés az utak kiszélesítése Debrecenben – az LMP szerint

Jármi Péter úgy véli, a tömegközlekedés fejlesztésével és a kerékpársávok bővítésével kell csökkenteni a városra nehezedő autósforgalmat.

„Még több beton kell Debrecennek?!” címmel közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz Jármi Péter, a Hajdú-Bihar megyei 2-es számú országos egyéni választókerület LMP-s előválasztási képviselőjelöltje. A politikus ebben arról ír, hogy pártja Hajdú-Bihar megyei szervezete és ő maga is szomorúan vette tudomásul, hogy a város közgyűlése július 22-én „nagy egyetértésben”, ellenszavazat nélkül, két tartózkodás mellett fogadta el a Bethlen utca és az Egyetem sugárút kétszer kétsávossá bővítését.

Bethlen utca - Egyetem sugárút

Polgár Tóth Tamás

Jármi szerint hibás döntés született, mert ahol új utat nyitnak meg, ott automatikusan növekedni fog a forgalom. Hozzáteszi, hogy az érintett terület már most is nagy por- és zajterhelés alatt áll. Az LMP-s politikus szerint ha Debrecen vezetése komolyan gondolná a zöld programjait, és értené, hogy mit jelent zöldnek lenni, akkor a belvárosi forgalomcsillapítást és a sétálóövezetek bővítését szabná meg irányként. Jármi úgy látja, az utak bővítéséhez a gyalogosoktól, a kerékpárosoktól és a fáktól vesznek el területet.

A jelölt szerint kevesebb autóra, több kerékpárra, kevesebb betonra és több zöldfelületre lenne szükség a városban. Debrecen polgárait arra kéri: tiltakozzanak a döntés ellen, töltsék ki a honlapján található, ezzel és más helyi zöld ügyekkel foglalkozó online konzultációs íveit.

A politikust telefonon kérdeztük arról, hogy milyen alternatív megoldást javasol az érintett utak bővítése helyett a közlekedési dugók megakadályozására. Jármi elmondta, szerinte az embereket át kell terelni a tömegközlekedésre, és a kerékpárok használatát kell ösztönözni. Az LMP egy belvárosi sétálóövezetet hozna létre Debrecenben, ehhez pedig szükség lenne a kötöttpályás és a félkötött közlekedés fejlesztésére, a DKV buszparkjának megújítására, valamint a kerékpársávok bővítésére. Jármi szerint egy-egy utca közlekedési problémáinak kezelése helyett az egész rendszert kellene újragondolni.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!