BASAHALOM BOULEVARD

Nem kellene elkapkodni ezeket az akkugyárakat

Néhány évtized múlva már senki nem fog emlékezni azokra, de talán a pártjukra sem, akik most a város jövőjéről döntenek. Ha nem elég megfontoltan, nem kellően körültekintően teszik, akkor annak súlyos, akár beláthatatlan következményei lesznek akár már a közeli években.


CATL,  Szijjártó Péter

facebook.com/szijjarto.peter.official

Meglehet, az évszázad vagy tán még annál is nagyobb-hosszabb időintervallum legsúlyosabb felelőtlensége, sőt bűne követtetik el most Debrecenben azáltal, hogy pártügyet csináltak a városba telepítendő akkumulátorgyárakból. Meglehet. A most itt élők döntése határozza meg, hogy ez a város Magyarországon eddig példátlan fejlődésnek és gazdagodásnak indul-e – ahogy a kormányon lévők ígérik, vagy vesztét, élhetetlenné válását alapozza-e meg – ahogy az oppozíció figyelmeztet. Nem tudjuk, mert nem tudhatjuk mi, debreceniek. Szinte csak hiteink vannak sokunknak, meg kételyeik azoknak, akik már senkinek nem hisznek.

Debrecen népe akkor szerzett róla tudomást, hogy miféle akkumulátorgyártó gigaberuházás kerül a városába, amikor bejelentették, hogy megtörtént a megállapodás a kínaiakkal. Aztán az is kiderült, hogy már évek óta egyezkedtek erről. Titokban! Az üzleti paktum megkötése előtt nem beszéltek róla, nem kérték ki az érintett debreceniek véleményét az alkufolyamat évei alatt, nem tártak eléjük szakértői elemzéseket, nem adtak lehetőséget arra, hogy mások kontroll-elemzéseket kérjenek a világból, nem voltak lakossági fórumok, nem volt mérlegelési lehetőség, csak kuss volt. Most ugyan miért higgyenek a debreceniek azoknak, akik eddig titkolóztak előttük a sorsukat érintő súlyos kérdésekben, miért fogadják el, hogy itt aztán minden rendben lesz?

És miért fogadják el azok hőbörgéseit, akiknek a haraggerjesztő indokolásuk kimerül abban, hogy a kormánypártiak márpedig mind aljas és hazug, korrupt gazemberek, akik széjjellopják a hazát, a várost? Ez az indulat így ennyiben netán érv lenne?


Szijjártó Péter - CATL

facebook.com/szijjarto.peter.official

Debrecen korábbi polgármestere, jelenleg is országgyűlési képviselője a helyi – kínai tulajdonú – akkumulátorgyártás nagy támogatójaként a kormányszimpatikus megyei sajtóban azzal alázta az oppozíciót,hogy „akkor kezdték el az ellenkampányokat, amikor még semmilyen adat nem állt rendelkezésre arról, hogy a beruházó mit akar csinálni”. Nos, igen, egyes ellenzéki pártok akkor kezdtek el kérdezni, amikor a kormány meg a város már aláírt a kínaikkal. Szóval, mint a kormánypárti politikusveterán mondja: „amikor még semmilyen adat nem állt rendelkezésre arról, hogy a beruházó mit akar csinálni”, a kormány meg a város vezetői már belementek a bizniszbe tájékozatlanul, tudatlanul? És miért titkos jelenleg is, hogy a kormány és a város milyen megállapodást kötött a kínai akkumulátorgyárosokkal? Miért nem merik tudatni az ünnepélyesen aláírt dokumentum tartalmát a magyarokkal, a debreceniekkel, akiknek a jövőjéről van szó? Mit kell elhallgatni az érintettek elől?

Ezer a kérdés. Vízkészlet, környezetszennyezés, levegő- és zajszennyezettség, a hatalmas mennyiségű gyárilag használt víz további sorsa, de közlekedési tehertétel a gigagyárt kiszolgáló óriási kamionforgalom okán, és kik adják azt a 9 ezer munkást, amit beígértek, ők honnan lesznek és hol laknak, és a családjuk? Van még mit sorolni. Lenne mit megbeszélni.


CATL,  Szijjártó Péter

facebook.com/drpappl

Olyan döntés születik most, ami az évszázad vagy tán még annál is nagyobb-hosszabb időintervallum… A kormányszimpatikusok szerint már felesleges minden duma, eldöntetett az akkugyárépítés, jó lesz így. A kormánykritikusok még próbálkoznak, hátha. De ez nem pártügy! Egy város sorsáról van szó. Vagy feltűzijátékolja magát Európa élipari egére, vagy elhagyja gyerekei jövője miatt aggódó népe, lakásait olcsón eladva a betelepülő akkugyári munkásoknak. Vagy…

Nem kellene kapkodni! Álljon le a cucc! És akkor most kezdjük el végre azt az alapos egyeztetést, amit már két éve kellene folytatni a debreceni polgárokkal, azóta, amióta titkos tárgyalásokba kezdett a városvezetés a kínaiakkal. Elvégre rólu(n)k van szó. A debreceniekről. Nem a kínai akkugyárosokról. Nem a helyi szálláscsinálóikról.

Kapcsolódó írások:

– Minden kérdésre kötelező lesz válaszolni az akkumulátorgyárról szóló debreceni közmeghallgatásokon – tájékoztatott a TASZ

Debrecen és környéke is célpontja az akkumulátorgyártó nagyhatalmi törekvéseknek – Átlátszó

Nem korlátozzák a résztvevők számát és az időtartamot – ígéri Debrecen jegyzője a január 9-i CATL-közmeghallgatás kapcsán

A biztonsági jelentés szerint sokkal több vízre van szüksége a debreceni akkugyárnak, mint amennyiről Papp László beszélt

Tudják, hogy nálunk szennyezhetnek, ezért jön-nek Magyarországra az akkugyárak – véli Szabó Rebeka, a Párbeszéd társelnöke

Lakossági fórumon kérdezhetnek a debreceniek a városban épülő kínai akkumulátorgyárral kapcsolatban

„Hőszigetet jelent majd Debrecenben, elviselhetetlenné téve az életet”

Honnan lesz víz és energia a kínaiak debreceni akkumulátorgyárához? – Lakossági fórumot tartott az LMP

Jövőre adja be akkumulátorgyárakkal kapcsolatos országos népszavazási kérdéseit az LMP

Térképre tette Orbán Viktor épülő akkumulátorgyártó nagyhatalmát a Magyar Narancs

Kinevették Debrecen polgármesterét, a főispánt és a CATL magyarországi vezetőjét a mikepércsi közmeghallgatáson

Kiárusítja a debreceniek ivóvizét a kormány az LMP szerint

Csak a Fidesznek szabad? – Nem jelentette meg a debreceni önkormányzati média az LMP reagálását Kósa Lajos sajtótájékoztatójára

Mikepércsen tartják az első közmeghallgatást a Debrecenbe tervezett kínai akkumulátorgyár miatt

Megállíthatja-e egy debreceni népszavazás az „akkumulátor-nagyhatalmi rémálmot”?

Nem a Civaqua-programból biztosítanák a debreceni akkumulátorgyár vízigényét a város és az állam megállapodása alapján

Kellenek-e az akkumulátorgyárak, ha válság idején éppen az elektromobilitást építik le? – LMP-s sajtótájékoztató Debrecenben

Országos népszavazást kezdeményez az LMP az akkumulátorgyárakról

„Debrecen rövidesen az elektromobilitás világközpontja lesz”

Jövő hét elején indulhat az aláírásgyűjtés a Debrecenbe tervezett kínai akkumulátorgyárral kapcsolatos helyi népszavazásért

Első fokon átengedték az LMP debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos helyi népszavazási kérdéseit

Minden környezeti elemre negatívan hat a debreceni katódgyár üzemelése a hatástanulmány szerint – Átlátszó

Tíz dolog, amit nem mondtak el neked az akkumulátorgyártásról – Átlátszó

Zöld konzultációt indít és a kínaiakkal kötött akkumulátorgyár-szerződés nyilvánosságra hozását követeli az LMP

Újabb petíciót indítottak a Debrecenben épülő kínai akkumulátorgyár ellen

„A jelenlegi tudásunk szerint nincs ok az aggodalomra” – Nyugtat az államtitkár a debreceni akkumulátorgyár kapcsán

Benyújtotta a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos helyi népszavazási kérdéseit az LMP

Ma vajon konkrétan miről tárgyalhatott a kínaiakkal a debreceni akkugyár ügyében Szijjártó Péter?

Nem a városvezetés, nem a kormány, hanem civilek szervezték az első fórumot a kínai akkumulátorgyár ügyében

Nem adja ki a kínaiakkal kötött megállapodás szövegét a Debreceni Vagyonkezelő

A kínaiak már a város határában vannak

„A betont is fel lehet verni” – A kínai akkumulátorgyárról beszéltek az LMP politikusai a Spirit FM műsorában

„A következő évszázadokra biztosan van elég víz” – jelentette ki Debrecen polgármestere a kí-nai akkumulátorgyár kapcsán

Várhatóan a magyar adófizetők finanszírozzák a debreceni akkumulátorgyár első 5 évét

Már februárban elkezdte kialakítani magyarországi bázisát a Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL – írja a 24.hu

Merre fordíthatja Debrecen sorsát a kínaiak akkugyára?

Erről szól a közszolgálat? Médiaaránytalanság Debrecenben

Még mindig számos tisztázatlan kérdés van a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatban az MSZP és a Mi Hazánk Mozgalom szerint

Petíciót indít a DK is a kínai akkumulátorgyár miatt, várhatóan jövő héten adja be népszavazási kérdéseit az LMP

Már 2025 elején elkezdené az akkumulátorgyártást Debrecenben a CATL – Aláírták a megállapodást a kínai óriásvállalattal

Semmit sem mond a debreceni akkumulátorgyárról a Future of Debrecen és a Nagyerdőért Egyesület

Nem vesz részt a DK a debreceni akkumulátorgyárról szóló városházi, zárt ajtós egyeztetéseken

Már több mint két éve folyamatosan készítették elő a CATL debreceni akkumulátorgyárát – Kósa Lajos szavai szerint

Nem tudja garantálni Debrecen biztonságos vízellátását a városvezetés – közölte a DK

„Ha a folyók kiszáradnak, az akkumulátorgyárak sem fognak működni” – A környezetvédelmi aggályokról szólt Debrecen közgyűlése

„Az lesz a vége, hogy Debrecen élhetetlen szellemvárossá válik” – Sajtótájékoztatót tartott az LMP az akkumulátorgyárról

Elvileg lehet helyi népszavazást tartani a kiemelt beruházássá minősített debreceni akkumulátorgyárról

Még egy kínai akkumulátorgyár épül Debrecenben?

Helyi népszavazást kezdeményez az LMP a kínaiak debreceni akkumulátorgyáráról

Aggodalmát fejezte ki a DK a Debrecenbe települő CATL-akkumulátorgyárral kapcsolatban

Sürgősségi megvitatást kért a Debrecenben felépítendő kínai gigagyár ügyében az MSZP-s képviselő

Szenzációs őrület, hogy ez mekkora giga!

Hiányzó tájékoztatás, zajszennyezés, kevés munkahely a helyieknek – Ezekről számoltak be a gödi akkumulátorgyár mellett élők

Az elmúlt évek egyik legnagyobb beruházása a Debrecenben épülő dél-koreai katódgyár, de sok még a tisztázatlan kérdés

A BASAHALOM BOULEVARD korábbi jegyzetei itt olvashatók.

CSAK VELED együtt tudjuk garantálni, hogy az újságíró és a szerkesztő munkájába ne szólhasson bele más, csak Te, az olvasó. Támogasd előfizetéseddel a Debrecinert! Köszönjük!

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!