„A jelenlegi tudásunk szerint nincs ok az aggodalomra” – Nyugtat az államtitkár a debreceni akkumulátorgyár kapcsán

Lukács László György jobbikos képviselő kérdésére Azbej Tristan igyekezett eloszlatni a kínai üzemmel kapcsolatos aggodalmakat. Mint mondta, az ismereteik szerint az ipari területek megnövekedett vízigénye a jövőben is kisebb lesz a vízkészlet napi utánpótlásánál.


Lukács László

parlament.hu

A kormány még augusztusban jelentette be, hogy minden idők legnagyobb magyarországi beruházásaként építi fel Debrecenben a második európai akkumulátorgyárát a kínai CATL vállalat. Miközben a kormány és a város vezetése a gazdasági előnyöket hangsúlyozzák, az elmúlt hónapokban számos ellenzéki politikus, valamint civilek is kifejezték aggodalmukat az üzem várhatóan jelentős környezeti terhelése és zajszennyezése, hatalmas vízigénye, valamint a 9 ezer új munkahely által okozott infrastrukturális kihívások és esetleges társadalmi integrációs nehézségek miatt.

Lukács László György, a Jobbik országgyűlési képviselője október 11-én a parlamentben kérdezte a kormányt arról, lesz-e a beruházás kapcsán széleskörű konzultáció a lakossággal, biztonságban tudhatják-e a város vízkészletét és vízellátását, valamint hogyan minimalizálható a városba érkező kínai munkások száma.

„A jelenlegi tudásunk szerint nincs ok az aggodalomra”

Azbej Tristan, a Miniszterelnökség államtitkára a válaszában arról beszélt, hogy Magyarországon minden államilag támogatott beruházás során rendkívül szigorú követelményekhez kötik az egységes környezethasználati engedélyek kiadását. Mint mondta, a CATL-beruházás teljes környezetvédelmi dokumentációja nyilvános lesz, a kormányhivatal pedig lakossági tájékoztató fórumot fog tartani valamennyi érintett szakhatóság és a kérelmező kínai vállalat bevonásával. Hangsúlyozta továbbá, hogy a magyarországi beruházásoknak a hazai és az európai uniós környezetvédelmi előírásokat is teljesíteniük kell.

„Ami a város vízkészletét illeti, a jelenlegi tudásunk szerint itt sincs ok aggodalomra, hiszen Debrecen ipari területeinek megnövekedett vízigénye az ismereteink szerint a jövőben is kisebb marad, mint a vízkészlet napi utánpótlása” – mondta az államtitkár, hozzátéve, hogy a kormány álláspontja szerint ennek a nyomon követését a rendszeres hatósági ellenőrzés is garantálni fogja.

Azbej Tristan kijelentette továbbá, a kormány és Debrecen vezetése mindent kész megtenni annak érdekében, hogy minél nagyobb arányban legyenek magyarok a gyár alkalmazottjai között. Ennek alátámasztására megemlítette, hogy a városban jelenleg több mint 72 ezer diák tanul, a gazdaságspecifikus képzések terén pedig 2015 óta folyamatosan növekszik a tanulók száma.

Kapcsolódó írások:

Benyújtotta a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos helyi népszavazási kérdéseit az LMP

Ma vajon konkrétan miről tárgyalhatott a kínaiakkal a debreceni akkugyár ügyében Szijjártó Péter?

Nem a városvezetés, nem a kormány, hanem civilek szervezték az első fórumot a kínai akkumulátorgyár ügyében

Nem adja ki a kínaiakkal kötött megállapodás szövegét a Debreceni Vagyonkezelő

A kínaiak már a város határában vannak

„A betont is fel lehet verni” – A kínai akkumulátorgyárról beszéltek az LMP politikusai a Spirit FM műsorában

„A következő évszázadokra biztosan van elég víz” – jelentette ki Debrecen polgármestere a kí-nai akkumulátorgyár kapcsán

Várhatóan a magyar adófizetők finanszírozzák a debreceni akkumulátorgyár első 5 évét

Már februárban elkezdte kialakítani magyarországi bázisát a Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL – írja a 24.hu

Merre fordíthatja Debrecen sorsát a kínaiak akkugyára?

Erről szól a közszolgálat? Médiaaránytalanság Debrecenben

Még mindig számos tisztázatlan kérdés van a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatban az MSZP és a Mi Hazánk Mozgalom szerint

Petíciót indít a DK is a kínai akkumulátorgyár miatt, várhatóan jövő héten adja be népszavazási kérdéseit az LMP

Már 2025 elején elkezdené az akkumulátorgyártást Debrecenben a CATL – Aláírták a megállapodást a kínai óriásvállalattal

Semmit sem mond a debreceni akkumulátorgyárról a Future of Debrecen és a Nagyerdőért Egyesület

Nem vesz részt a DK a debreceni akkumulátorgyárról szóló városházi, zárt ajtós egyeztetéseken

Már több mint két éve folyamatosan készítették elő a CATL debreceni akkumulátorgyárát – Kósa Lajos szavai szerint

Nem tudja garantálni Debrecen biztonságos vízellátását a városvezetés – közölte a DK

„Ha a folyók kiszáradnak, az akkumulátorgyárak sem fognak működni” – A környezetvédelmi aggályokról szólt Debrecen közgyűlése

„Az lesz a vége, hogy Debrecen élhetetlen szellemvárossá válik” – Sajtótájékoztatót tartott az LMP az akkumulátorgyárról

Elvileg lehet helyi népszavazást tartani a kiemelt beruházássá minősített debreceni akkumulátorgyárról

Még egy kínai akkumulátorgyár épül Debrecenben?

Helyi népszavazást kezdeményez az LMP a kínaiak debreceni akkumulátorgyáráról

Aggodalmát fejezte ki a DK a Debrecenbe települő CATL-akkumulátorgyárral kapcsolatban

Sürgősségi megvitatást kért a Debrecenben felépítendő kínai gigagyár ügyében az MSZP-s képviselő

Szenzációs őrület, hogy ez mekkora giga!

Hiányzó tájékoztatás, zajszennyezés, kevés munkahely a helyieknek – Ezekről számoltak be a gödi akkumulátorgyár mellett élők

Az elmúlt évek egyik legnagyobb beruházása a Debrecenben épülő dél-koreai katódgyár, de sok még a tisztázatlan kérdés

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

További olvasnivalók...