Újabb petíciót indítottak a Debrecenben épülő kínai akkumulátorgyár ellen

A kezdeményezők szerint a jelenlegi helyzetben egy ilyen erőforrásigényes ipari létesítményt a városba engedni felér egy öngyilkossággal.

„Ne épüljön Debrecenben kínai akkumulátorgyár!” címmel még október első felében indítottak petíciót az aHang felületén. A petíciót a „Debreceniek az Akkumulátorgyár Ellen” nevű csoport nevében publikálták, cikkünk írásának idején 117 aláírásnál járt.

Szijjártó Péter - CATL
Október elején Budapesten egyeztettek a kínai cég képviselőivel Debrecen vezetői – konkrétumokat nem árultak el arról, hogy miben állapodtak meg
facebook.com/szijjarto.peter.official

A kezdeményezők szerint a kínai CATL óriásvállalat debreceni déli ipari parkba tervezett beruházása súlyosan környezetszennyező és hatalmas energiaigényű, az előkészítésénél pedig nem kérdezik meg a lakosságot. A csoport megjegyzi, a klímaváltozás miatt nincs biztonságban a lakosság stabil vízellátása, a Nagyerdő aljnövényzete eltűnőben, a környező tavak kiszáradóban vannak, miközben a gyár óránkénti vízigénye kétszeresen meghaladja Debrecen lakossági vízszükségletét. „A jelenlegi helyzetben ilyen magas erőforrás-igényű ipari monstrumot a térségbe engedni felér egy öngyilkossággal, miközben a helyi munkanélküliségi problémákat sem oldja meg!” – fogalmaznak.

Civaqua
Civaqua: csöveket fektetnek le a Keleti-főcsatorna és a Tócó-patak forrása közé
NT

Az indoklásban arra is kitérnek, hogy a Civaqua-program első szakasza „véletlenül pont a déli ipari parkba vezet” (a Tócó-patak valóban abba az irányba folyik), és a kezdeményezők szerint éppen a gyár vízigényével megegyező hozamot biztosít. „Debrecennek levegőre és vízre van szüksége, nem akkumulátorgyárra!” – írják. A petíciót itt lehet aláírni.

LMP, DK, Civil Fórum

Nem ez az első aláírásgyűjtés, ami a CATL akkumulátorgyára miatt indult. Először az LMP kezdett gyűjtésbe, az ő petíciójukon nem látszik, mennyien írták alá, de a párt helyi szervezetének tájékoztatása szerint 1500-hoz közelít a támogatók száma. Október 7-én helyi népszavazási kérdéseket is beadtak az üggyel kapcsolatban.

Még szeptemberben a DK is gyűjteni kezdett az Action Network felületén, ők jelenleg 264 aláírásnál tartanak. A Civil Fórum nevű debreceni egyesület pedig utcai konzultációt folytat, a járókelőket arról faggatják, hallottak-e már a beruházásról, veszélyesnek tartják-e azt, szeretnék-e, ha megépülne, valamint részt vennének-e egy esetleges tiltakozásban.

Kapcsolódó írások:

„A jelenlegi tudásunk szerint nincs ok az aggodalomra” – Nyugtat az államtitkár a debreceni akkumulátorgyár kapcsán

Benyújtotta a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos helyi népszavazási kérdéseit az LMP

Ma vajon konkrétan miről tárgyalhatott a kínaiakkal a debreceni akkugyár ügyében Szijjártó Péter?

Nem a városvezetés, nem a kormány, hanem civilek szervezték az első fórumot a kínai akkumulátorgyár ügyében

Nem adja ki a kínaiakkal kötött megállapodás szövegét a Debreceni Vagyonkezelő

A kínaiak már a város határában vannak

„A betont is fel lehet verni” – A kínai akkumulátorgyárról beszéltek az LMP politikusai a Spirit FM műsorában

„A következő évszázadokra biztosan van elég víz” – jelentette ki Debrecen polgármestere a kí-nai akkumulátorgyár kapcsán

Várhatóan a magyar adófizetők finanszírozzák a debreceni akkumulátorgyár első 5 évét

Már februárban elkezdte kialakítani magyarországi bázisát a Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL – írja a 24.hu

Merre fordíthatja Debrecen sorsát a kínaiak akkugyára?

Erről szól a közszolgálat? Médiaaránytalanság Debrecenben

Még mindig számos tisztázatlan kérdés van a debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatban az MSZP és a Mi Hazánk Mozgalom szerint

Petíciót indít a DK is a kínai akkumulátorgyár miatt, várhatóan jövő héten adja be népszavazási kérdéseit az LMP

Már 2025 elején elkezdené az akkumulátorgyártást Debrecenben a CATL – Aláírták a megállapodást a kínai óriásvállalattal

Semmit sem mond a debreceni akkumulátorgyárról a Future of Debrecen és a Nagyerdőért Egyesület

Nem vesz részt a DK a debreceni akkumulátorgyárról szóló városházi, zárt ajtós egyeztetéseken

Már több mint két éve folyamatosan készítették elő a CATL debreceni akkumulátorgyárát – Kósa Lajos szavai szerint

Nem tudja garantálni Debrecen biztonságos vízellátását a városvezetés – közölte a DK

„Ha a folyók kiszáradnak, az akkumulátorgyárak sem fognak működni” – A környezetvédelmi aggályokról szólt Debrecen közgyűlése

„Az lesz a vége, hogy Debrecen élhetetlen szellemvárossá válik” – Sajtótájékoztatót tartott az LMP az akkumulátorgyárról

Elvileg lehet helyi népszavazást tartani a kiemelt beruházássá minősített debreceni akkumulátorgyárról

Még egy kínai akkumulátorgyár épül Debrecenben?

Helyi népszavazást kezdeményez az LMP a kínaiak debreceni akkumulátorgyáráról

Aggodalmát fejezte ki a DK a Debrecenbe települő CATL-akkumulátorgyárral kapcsolatban

Sürgősségi megvitatást kért a Debrecenben felépítendő kínai gigagyár ügyében az MSZP-s képviselő

Szenzációs őrület, hogy ez mekkora giga!

Hiányzó tájékoztatás, zajszennyezés, kevés munkahely a helyieknek – Ezekről számoltak be a gödi akkumulátorgyár mellett élők

Az elmúlt évek egyik legnagyobb beruházása a Debrecenben épülő dél-koreai katódgyár, de sok még a tisztázatlan kérdés

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!