A balesetek jelentős hányada morális okokra vezethető vissza. A nemzetközi tanácskozáson a magyarok mellett csehszlovák, lengyel, nyugatnémet és osztrák újságírók is jelen voltak Debrecenben. – Hajdú-bihari Napló, 1971. október 12.
UGYANAKKOR
Túl sok volt a közúti baleset, a közlekedés biztonságáról tanácskoztak Debrecenben
A Magyar Újságírók Országos Szövetsége, valamint az Interpress Autóklub 1971. október 11-én „Újságírók a közlekedésért” címmel nemzetközi szimpoziont rendezett Debrecenben a Bartók Teremben.

Baróti Géza, a Magyar Nemzet munkatársa bevezetőjében rámutatott, hogy Magyarországon akkoriban minden tízedik állampolgárnak, azaz körülbelül egymillió embernek volt jogosítványa. Ezen sofőrök egyharmada személygépkocsit, a többi autóbuszt, teherautót, speciális járműveket és igen nagy számban motorkerékpárt vezetett. Baróti azt is elmondta, hogy a gépjármű-állománynak ez a fajta összetétele sokféle gond forrása volt, de nem ez a körülmény jelentette az alapvető nehézségeket.
Szerinte ugyanis ennyi gépjármű — hozzászámítva a hazánkat évről évre nagyobb számban felkereső külföldi turisták gépjárműveit — megfelelő úthálózatot és ellátó szolgálatot igényel. „Közútjaink ma még nem felelnek meg minden tekintetben a növekvő forgalom biztonsági követelményeinek. Kormányunk milliárdokat költ új utak építésére és a régiek korszerűsítésére. Hazánkban a közlekedés biztonsága nem áll a megkívánt fokon, a balesetek számának alakulása aggasztó. Kétségtelen, hogy a balesetek jelentős hányada morális okokra vezethető vissza” – tette hozzá a Magyar Nemzet újságírója.
A Hajdú-bihari Napló újságírója szerint a közlekedés az 1970-es évek elejére egy nagy és veszedelmes társasjátékká vált, mely a társadalmi együttélés egy formája, amit szigorú törvények szabályoznak. Szerinte a baleseti statisztika hátrányos alakulásában kétségtelenül szerepet játszik az, hogy a közlekedésben résztvevők megszédülve a kezük alá került járművek sebességétől, lóerejétől, gyorsulási képességétől, megfeledkeznek arról, hogy a közlekedés kollektív emberi cselekedetsorozat, amelyben semmiféle kiváltságnak nincs helye.
Véleménye szerint ezen a téren sok feladat hárul a közlekedési újságírókra.
Ezt segítette elő a debreceni szimpozion is, ahol magyar szakemberek, vezetők tapasztalatai, javaslatai mellett külföldi módszereket is megismerhettek a jelenlévők.
Az UGYANAKKOR rovatunkban debreceni kötődésű korábbi újságokból jelenítünk meg aznapi írásokat. A rovat további cikkei itt olvashatók.