„Olyan pontos az órám, mint a MÁV – mondották régebben az emberek, s ezzel arra utaltak, hogy a vonatok percnyi pontossággal közlekedtek.” – Hajdú-bihari Napló, 1960. szeptember 7.
UGYANAKKOR
Egyre pontosabb a MÁV
„Ma ismét az a helyzet, hogy a vonatok indulásához és érkezéséhez állíthatja az ember óráját. (Persze nem mindegyikhez, mert még ma is előfordul egy kis késés.) A személyszállító vonatok zöme azonban – 1959-ben 97,6 százaléka – menetrend szerint közlekedett. Ez évben tovább kívánják javítani ezt az arányt, és a személyszállító vonatoknak 97,9 százalékban kell a menetrend szerint haladnia” – írta a hajdú-bihari napilap hatvannégy évvel ezelőtt.
A menetrend szerinti haladás javítása azért is volt ilyen hangsúlyos, mivel azt egyre nehezebben megvalósítható feladatok közepette kellett elérni. Néhány évvel korábban a nyári hónapok még eseménytelennek számítottak, azonban 1960-ban már csúcsforgalmat tapasztalhattak a vasút dolgozói. A megnövekedett személyforgalom mellett kihívást jelentett a teherforgalom alakulása is: 7-8 százalékkal több árut szállított a MÁV az előző évhez képest, 1960-ban pedig 10 százalékos emelkedéssel számoltak. A célok elérése érdekében a vasúttársaság vezetősége több intézkedést is hozott. A vasútvonalakon 35 000 darab sorfát cseréltek ki és a polgári állomáson rakodóvágányt létesítettek, valamint bevezették a nappali rakodást, ami megkönnyítette a vállalatok számára az áruk mozgatását.
Az UGYANAKKOR rovatunkban debreceni kötődésű korábbi újságokból jelenítünk meg aznapi írásokat. A rovat további cikkei itt olvashatók.