Sok az utas kevés, a villamos. – Néplap, 1954. november 21.
Debrecen helyi közlekedésében komoly zavarok vannak
„Minden túlzás és mellébeszélés nélkül megállapíthatjuk, Debrecen helyi közlekedésében komoly zavarok vannak. A város fejlődésével, iparosodásával a járműpark növekedése nem tartott lépést. A villamosok, autóbuszok rendszerint túlzsúfoltak, gyakori a tolongás a megállóhelyeken. Lassú az utascsere, hosszú a menetidő. A dolgozók sosem tudják, pontosan eljutnak-e munkahelyükre, az esetleges lemaradásról nem is beszélve” – írta a Néplap.
A cikkben arról számoltak be, hogy egyik évről a másikra erősen megnövekedett az utasforgalom a debreceni tömegközlekedésen. A villamosok és buszok száma is nőtt, de nem tudott tartani a növekvő lakossági igényekkel. Mint írták, a megfelelő közlekedéshez további 12 ikerkocsi, három villamos és 13 autóbusz lenne szükséges.
A cikkben több helyi közlekedést érintő problémára kitértek, például arra, hogy a MÁV nem akarja a város tulajdonába adni a keleti és az északi területen lévő iparvágányokat, de a Salétrom utcai járműjavító városi tulajdonba adását is jó ötletnek tartották a cikkben.
„Ami a menetdíjszabást illeti, a debreceni villamosvasút dolgozik az országban a legnagyobb tarifával. Mind a fővárosban, mind vidéken 70 fillér az átszállójegy ára, ugyanakkor Debrecenben 10 fillérrel több. A viszonylag drága menetdíjszabásokat semmi sem teszi indokolttá. A mérséklést épp úgy, mint az elavult vágányzatok felújítását vagy a kocsipark bővítését mindenképpen meg kell oldani. Beruházásként a kocsipark bővítésével együtt négy-öt millió forint szükséges, amelynek rendelkezésre bocsátása (ha részletekben is) nagyban megkönnyítené a villamosvasút jelenlegi nehéz helyzetét” – írták a Néplapban.
Az UGYANAKKOR rovatunkban debreceni kötődésű korábbi újságokból jelenítünk meg aznapi írásokat. A rovat szerkesztője Papp Dávid. Az UGYANAKKOR további cikkei itt olvashatók.