Aki szerint a CATL debreceni üzemétől csak 200 méterre van a BMW-gyár.
A HÉT IDÉZETE
„Az akkumulátorgyárak nem a lenyűgöző szépségű magyar táj miatt települnek ide” – mondta Nagy Márton miniszter
A kormányközeli Demokratának adott interjút Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter, akit a lap kérdezett a „menekülő német tőkéről” (ezalatt a miniszter azokat a gazdasági szereplőket érti, amelyek a német kormány politikai intézkedései miatt Magyarországra hoznák a pénzüket). A téma kapcsán Nagy Márton úgy fogalmazott, Németország után nálunk jön létre a legkomplexebb „autóipari ökoszisztéma”, és bátorítják a német vállalatokat, hogy fektessenek be hazánkban. Így kanyarodott rá a miniszter az akkumulátorgyárak ügyére:
„Tulajdonképpen a német tőke miatt érkezik a kínai tőke hazánkba, az akkumulátorgyárak nem a lenyűgöző szépségű magyar táj miatt települnek ide, hanem azért, mert a CATL üzemétől 200 méter távolságra van a BMW-gyár” – magyarázta.
A CATL-akkumulátorgyárat egyébként Debrecen déli gazdasági övezetében építik, amely légvonalban is több mint 13 kilométerre található az északnyugati gazdasági övezetben lévő BMW-gyártól.
Meglehet, a miniszter nem a CATL gyárára, hanem az Eve Power üzemére gondolt, amely tavaly novemberben kapta meg az engedélyt a beruházást előkészítő tereprendezés és mélyalapozás első ütemének építési munkáira, s ez a gyár tényleg kerítésszomszédja a BMW-nek.
Könnyen összekeverhetőek az akkugyárak? Ez is kínai, az is kínai…
A HÉT IDÉZETE sorozatunk korábbi részei itt találhatók.