BEZÁR

Közösségi média

SZÓ SZERINT

„Együtt állunk a dugóban…” – Versenyképesség? Az életminőség javítása? – Debrecen és Mikepércs

Kivételes gyorsasággal válaszolt a debreceni polgármester kabinetvezetője a mikepércsi kezdeményezésű petícióra. És azonnal megszületett a reakció is.

buszmegálló - közlekedés - Vincellér utca

Törő Vanda

Mint arról a Debreciner dokumentumrovatában tegnap beszámoltunk, aláírásgyűjtés indult az interneten azonnali megoldást kérve a Mikepércs-Debrecen közötti szakasz reggeli forgalmi dugóinak orvosolására.

Kovács Ádám Gábor, a debreceni polgármesteri kabinet vezetője már a petíció indításának napján, azaz szeptember 5-én levélben reagált a kezdeményezésre, illetve a Papp László (Fidesz) polgármesternek írt levélre. Ebben egyrészt arról tájékoztatja a petíciót kezdeményező Pintye Andreát, hogy „Debrecen hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő városa”, illetve felhívja a figyelmet, hogy a város közlekedési intézkedése „elsősorban a debreceniek, nem pedig a városba az agglomerációs településekről beközlekedők érdekeit és igényeit hivatott kiszolgálni”. Alább megismerhető Kovács egész levele.

Mikepércs

Debreciner

Pintye Andrea válaszolt a kabinetvezetőnek, levelében – amit több mikepércsi nevében is írt – kifejti, hogy az orvoslandó probléma „nemcsak a mikepércsieket, valamint a környező településekről a Mikepércsen keresztül áthaladókat érinti, hanem a debrecenieket is”. Majd hozzáteszi: „a közlekedés egy komplex rendszer, melyben szerintünk nem lehet az utazókat külön halmazokként kezelni, különösen nem az alapján, hogy ki honnan indult el”. A petíció kezdeményezői úgy gondolják: agglomerációs területeken élőket ugyanúgy megilleti a zavartalan közlekedés a munkába járás, illetve a nevelési intézményekbe való eljutás során, mint a debreceni lakosokat.

Íme Pintye Andrea válasza:

Tisztelt Kabinetvezető Úr!

Hálásan köszönöm válaszát és az abban foglalt részletes információkat.

A petíció aláíróiként fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a korábbi levelemben is taglalt közlekedési probléma, amelyet az érintett lakosság tapasztal, nemcsak a mikepércsieket, valamint a környező településekről a Mikepércsen keresztül áthaladókat érinti, hanem a debrecenieket is. A közlekedés egy komplex rendszer, melyben szerintünk nem lehet az utazókat külön halmazokként kezelni, különösen nem az alapján, hogy ki honnan indult el. A probléma gyökerét mi nem az agglomerációból érkezőkre vezetjük vissza, hanem többek között azzal magyarázzuk, hogy a homokkerti felüljáró egyelőre túl szűk. Szeretnénk érdeklődni, hogy ennek szélesítése mikor várható.

A Debrecen 2030 programban foglaltak szerint Debrecen önkormányzatának célja, hogy a térség versenyképességének erősítéséhez és a lakosság életminőségének javításához támogatást nyújtson. A program ismertetőjében az is olvasható, hogy Debrecen a főváros után a legjelentősebb térségi integráló erővel rendelkező város Magyarországon és adottságait tekintve alkalmas arra, hogy Magyarország keleti régiójának, de a tágabb értelemben vett régiójának is közlekedési központja legyen és ne csak maga a város, hanem vele együtt a régió települései és az agglomeráció is fejlődjenek és növekedjenek. A közlekedésfejlesztés tekintetében az, hogy a Mikepércsi úton úgy vannak a lámpák behangolva, hogy a becsatlakozó epreskerti és kerekestelepi utcák minél könnyebben ki tudjanak ürülni, illetve hogy az intézkedés elsősorban a debreceniek, nem pedig a városba az agglomerációs településekről beközlekedők érdekeit és igényeit hivatott kiszolgálni, a D2023 programban megfogalmazott infrastrukturális fejlesztések célját a gyakorlatban nem szolgálja sem az útjavítások miatt megnövekedő forgalom idején, sem pedig az azt megelőző reggeli órákban tapasztalható forgalmi dugók alkalmával.

Az agglomerációs területeken élőket úgy gondoljuk ugyanúgy megilleti a zavartalan közlekedés a munkábajárás, illetve a nevelési intézményekbe való eljutás során, mint a városi lakosokat, ezért a közlekedés átalakítását olyan módon javasoljuk átalakítani, hogy az mindannyiuk számára élhető megoldást kínáljon, hiszen Mikepércs irányából a nagy becsatlakozó utakhoz érve (Monostorpályi út, Szabó Kálmán u., Leiningen u., Gázvezeték u.) már nem vagyunk megkülönböztethetők egyébként sem a debreceniektől. Együtt állunk a dugóban, együtt nem tudunk átjutni a szűk felüljárón. Az útfelújítások bár szükségszerűek, sajnos nem garantálják az út kapacitásának növekedését, az út áteresztő képessége nem lesz nagyobb és nem oldja meg a fennálló problémát. Fontosnak tartjuk továbbá megemlíteni, hogy a nagyobb volumenű útfelújításokat rendszerint az iskolakezdés időszakára időzítik. Kérjük, tájékoztasson minket arról is, hogy milyen okok vagy tényezők vezetnek ehhez az időzítéshez?

Levelében javasolta a 481. számú főút használatát, ám a különböző úticélok okán az nem nyújt megoldást mindenkinek, mint alternatív útvonal.

Nem mellékes az sem, hogy nem mindenki jár autóval a városba, hiszen rengetegen használják a tömegközlekedést. Azonban a buszok is késnek a viszonylag rövid útszakaszon, ami miatt az iskolába tartó gyerekek is elkésnek az első óráról.

Tisztelettel kérjük, hogy a Mybox Bevásárlóparknál (a Debrecen táblánál) található dupla lámpa kikapcsolásának lehetőségét fontolják meg a 6:45 és 8:00 közötti időintervallumban. Az útfelújítási munkálatok végeztével pedig nyomatékosan kérjük továbbra is, hogy tegyenek lépéseket a közlekedési lámpák optimalizálására a reggeli órákban és/vagy a forgalomterelés valósuljon meg rendőri segítséggel, hogy a közlekedés folyamatosabb legyen.

Bízva a mielőbbi intézkedésben, tekintettel legfőképpen a dugókban várakozó gyerekekre, tisztelettel
Pintye Andrea

A mikepércsiek petíciójához itt lehet csatlakozni.

A Debrecen 2030 nevet viselő önkormányzati és kormányzati vízióról itt olvashatók a Debreciner cikkei.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

További olvasnivalók...