A rendszerváltás óta romlik a debreceni közösségi közlekedés versenyképessége, jelentette ki Jónás Zoltán. A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület elnöke sorolta az olyan lehetőségeket, amelyekkel javulhatna a közlekedés. Várhatóan egy jogszabályváltozás fogja segíteni a buszsofőrök képzését, amely engedékenyebb lesz a jogosítvány-kategóriákkal, ezt látja a jövőre nézve Dombi Mihály.
„Debrecen tömegközlekedése a használhatatlanság felé sodródik” – A Derke szakértői a Debreciner Podcastban
CSAK VELED együtt tudjuk garantálni, hogy az újságíró és a szerkesztő munkájába ne szólhasson bele más, csak Te, az olvasó. Egy hónapra csak 1000 forint. Támogasd előfizetéseddel a Debrecinert! Köszönjük!
Jónás Zoltán, a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (Derke) elnöke és Dombi Mihály alelnök volt a vendégünk a Debreciner podcastja második évadának ötödik adásában – Budai Péter és Könnyü Hella, újságunk munkatársai kérdezték őket.
A beszélgetést a november 14-én bevezetett debreceni járatritkítások, a január elsejétől tervezett módosított villamosközlekedés, valamint – a bejelentések szerint ideiglenesen – megszűnő trolibusz-közlekedés hívta életre. A podcastban kérdezzük a Derke vezetőit arról, szerintük hogyan lehetne másképp megspórolni azt a 2 milliárd forintot, aminek a megtakarítását a DKV szolgáltatásának átszervezésétől várja a városvezetés.
A beszélgetésből kiderül, hogy milyen a jó és versenyképes közösségi közlekedés, hogyan jutott el az elmúlt 30 év alatt a debreceni közösségi közlekedés arra a szintre, ahol most van. A Derke szakértőit kérdezzük továbbá arról, milyen módon lehetne úgy spórolni a DKV-n, hogy az ne okozzon gondot az utasoknak. Választ kapunk arra a sokak által feltett kérdésre is, hogy olcsóbb-e a villamosokat buszokkal pótolni.
A podcastunk folytatásához olvasóink és hallgatóink támogatására van szükségünk. Amennyiben szeretnének még több ilyen adást hallgatni, kérjük, fizessenek elő online újságunkra!