BEZÁR

Közösségi média

800

Gigaőrület

Egy ekkora visszacsinálhatatlan üzletről, mint a kínai és egyéb akkumulátorgyárak telepítése, csak a kormánynak kell döntenie egyedül? Ha a parlamenti ellenzék sem ért mindenben egyet velük, az a megoldás, hogy a nép is kussoljon? Még csak közmeghallgatás se legyen az akkumulátorgyárak telepítése kapcsán? Kuss önkormányzat, kuss nép! Majd a Lavrov-díjas meg a főfocista a sleppel eldönti, ki kap akkumulátorgyárat és ki nem?

Mottó: Valaki két lábbal beledöngölte az újságírást a sárba, utána még ráhányt, aztán rálapátolt egy kis földet, és le is locsolta, hogy még nagyobb legyen az iszap. Ez nagyon nagy baj. És az a fajta politikai különbözőség is, hogy vannak, akik az igaz oldalhoz tartoznak, és vannak a sötét oldalon állók, hogy vannak az igaz magyarok és a hazaáruló nem magyarok. Ezt tenni ezzel az országgal, ezzel a társadalommal hosszú-hosszú évekre és évtizedekre, az egyik legnagyobb politikai bűncselekmény. Kálmán Olga

A mottó kapcsán előrebocsátom, hogy nem vagyok DK-s. Még csak Kálmán Olga fan se! Azonban a hangulatomnak most megfelel maga a gondolat! Persze teljesen megvetem a jelenlegi kormánypártokat, ezt se tagadom! A politikai káosz nem az én bűnöm. Nem az én bűnöm, hogy 13 éve egy olyan kormánya van az országnak, amelyik lemondott hárommillió hazai állampolgáráról, mindent központosított: hatalmat, pénzt, paripát, fegyvert, gazdaságot és a strómanjait is. Sajnos nincs jó véleményem Orbán Viktorról sem, bármennyire is rajonganak sokan érte. Ez van. A parlamenti ellenzéket pedig nem tartom semmire. Egyénileg sok jó és okos ember van közöttük, de nem tudják, mit jelent az igazi küzdelem egy országért, ezért alkalmatlanok egy ilyen durván kiépített autokrata rendszer megdöntésére.
No, de most nem ezért ragadtam tollat áttételesen! Mondhatnák, hogy elcsépelt a téma, de rettentő módon aktuális lesz, ha minden így halad legalább 100 évig!

CATL - akkumulátorgyár - 2023. február 24.
Itt épül Debrecen mellett a kínai akkumulátorgyár
Koppányi Szabolcs

Láttam egy elég gyenge helyesírással összerakott posztot, ami a következő kérdések megfogalmazására sarkalt!
1.) Mit kezdene Szibériában egy elektromos autóval, ha befújja az utat a szél hóval, és nem tud tovább haladni?
2.) Pintér Sándor Magyaroszágában tényleg elég lenne egy sms, mondjuk egy óra várakozás után az M7-es autópályán Bicske magasságában, mínusz 10 Celsius-fokban egy elektromos autóban ülve, mely szerint „ha fázol, ülj át egy másikba (egy más tulajdonát képező szintén elektromos autóba vis maiorra hivatkozva)”? Ott jó meleg lenne egy óra múlva is? Tessék mondani, meddig képes fűteni egy elektromos autó mínusz 10 fok hidegben, állóhelyzetben?
3.) Ha télen sok elektromos autó dugóba kerül egy autópályán a mi szép, de sokszor idegbeteg hazánkban, ki a büdös felsőbbrendű okostojás vinné el őket egy töltőállomásra? Mennyi ideig tarthat télen, hófúvásban megtisztítani 100 lemerült akkumulátorú elektromos autót egy autópályán?

Tél 2013
Az M1-es autópálya 2013 márciusában
Horváth Ferenc archívumából

4.) Milyen nagy is egy elektromos autó akkumulátora, 250-450 kiló? Ha elhasználódik, mi lesz a sorsa? Ki és hogyan köteles újrahasznosítani? A fennmaradó veszélyes hulladék hova kerül?
5.) Milyen kötelezettsége van az elektromos autó akkumulátorát előállító gyártónak az előállítás megkezdésétől az elhasználódott akkumulátor visszavételéig és újra feldolgozásáig?
6.) Mi van, ha időközben csődbe megy az elektromos autóhoz akkumulátort gyártó cég, és Magyarországon hagy csapot-papot? Ki köteles eltakarítani a veszélyes hulladékkal teli szemetét? A MOHU? Az új játékos a hulladékbizniszben?

Elektromos autó
Illusztráció
Horváth Ferenc archívumából

7.) Azt tudják, hogy az elektromos autó akkumulátorához feltétlenül szükséges lítium bányászata durván környezetszennyező? És az ólom? Az még kell hozzá?
8.) Laikus a kérdés, de lehetséges még az ólommérgezés az akkumulátor gyártása során akár? Akár a környéken is? Milyen az egészségre káros hatások érhetik a gyárakban dolgozókat? Ezért kell esetleg a munkaalkalmassági vizsgálatokat bagatellizálni, felosztani?
9.) Mennyi vízre és milyen energiára van szüksége egy közepes akkumulátorgyárnak éves szinten? Mit fizet érte a külföldi cég és kinek? Lesz mutyi? Mutyi lesz?
10.) Milyen közvetlen haszna van egy ilyen nagy energiaigényű, sok mocskot termelő nagyüzemből a környéken élő embereknek?
10.+) Tervezi-e, hogy 10 éven belül vesz egy drága elektromos autót, vagy a többség csak nézheti azokat? Ön szerint minden autós képes lesz váltani? Segít minket a gyár és az állam? És ha három év múlva az aksi már csak 100 kilométerre elég energiát képes tárolni? Ki ad nekünk „mimagyaroknak” másikat, hisz az autó szinte maga az akkumulátor! Majd lopunk magunknak azt is, vagy micsoda?

Szóval tényleg olyan jó ötlet Magyarországra hozni 50 ázsiai akkumulátorgyárat és a kiszolgáló egységeiket? Tényleg teli vagyunk a gyártáshoz vízzel, gázzal és egyéb nyersanyaggal, energiával? Tényleg képesek vagyunk a kínai üzletemberekkel szemben érvényesíteni a kötelező európai szabályrendszert? Hány ügyvéd megfizetésére képes az, aki idetelepül Kínából gyárastul? Ha a gyártó felelőssége lesz az elhasználódott akkumulátor újrafeldolgozása, mi lesz a fennmaradó veszélyes hulladékkal, hova kerül? Szennyezheti-e az a vízbázisainkat? A gyártás során mennyire zavarhatják a környéken élők nyugalmát? Ki felel azért, ha mégis élhetetlenné válik egy település és értéktelenné az ottélők házai?

Mi haszna van a népnek abból, hogy cserébe infrastruktúra-fejlesztést kap a közeli település? Tényleg így kell megvenni a környéken élők bizalmát? Fejlődik a városod, csak hadd rondítsuk már el a környezetedet és fogadd be cserébe az akkumulátorgyárakban dolgozó kínai, maláj, indiai és más származású, sokszor egyedül élő vendégmunkások kultúráját és szokásait? Tessék mondani, mivel másabb egy egyedülálló 25 éves letelepülni vágyó, albérletben élő szíriai migráns és egy 25 éves egyedülálló kínai vendégmunkás például Debrecenben a munkásszállón? Önök szerint őket nem illeti meg a gyarapodjatok és sokasodjatok elv? Tényleg olyan jó ötlet ilyen nagy volumenben üzletelni a kommunista Kínával? Mi a jelentése a kolonizációnak, mint fogalomnak? Tényleg ezt akarják a migránsgyűlölő mimagyarok? Vagy van az a pénz, amiért kussolunk?

Tényleg a Fidesz-KDNP-kormány fogja megmondani Magyarország legjobb szakembereinek, hogy mi jelent a nemzetstratégia? Az Európai Unió és a parlamenti ellenzék által is oly sokat vádolt zsebmetszők és tolvajok fogják megmondani, hogy mit jelent a kiemelt fontosságú nemzetgazdasági érdekből történő beruházás? Mit jelent kisajátítani a termőföldjeinket – másoknak? Ezekről a kérdésekről egy olyan ember is dönteni fog, aki 300 milliárd forintért vett gyatra minőségű kínai lélegeztetőgépeket Magyarországnak egy maláj bűnözőn keresztül, majd két éven belül megsemmisítették az ügylet dokumentációinak nagy részét? Ki fizetett ki ekkora összeget? Orbán Viktor, a Magyar Államkincstár vagy kicsoda? Nála sincs nyoma semminek? A katonáknak miért nem jó a sokmillió forintért tárolt lélegeztető gépekből vagy kétszáz? Ja, mert biztos a harctérre kell, nem igaz? A volt szerencsejátékos és hadiipari stróman, most miniszter erről miért nem beszél?

Egy ekkora visszacsinálhatatlan gigaüzletről, mint a kínai és egyéb akkumulátorgyárak telepítése, csak a kormánynak kell döntenie egyedül? Ha a parlamenti ellenzék sem ért mindenben egyet velük, az a megoldás, hogy a nép is kussoljon? Még csak közmeghallgatás se legyen az akkumulátorgyárak telepítése kapcsán? Kuss önkormányzat, kuss nép! Majd a Lavrov-díjas meg a főfocista a sleppel eldönti, ki kap akkumulátorgyárat és ki nem?

Ugye értjük egymást! Ez már nem arról szól, hogy időlegesen egy profántahó réteg uralmat szerez Magyarország gazdasága és anyagi javai felett! Ezek a külföldi üzletpolitikára épített „őrületek” (mert nekem annak tűnnek) a szó szoros értelmében megkérdőjelezik Magyarország jövőbeli szuverenitását, és nem az Európai Unió irányából, hanem Oroszország, de különösen Kína felől! Ez a fajta irány, amit a miniszterelnök és lóti-futija képvisel, rossz! Rossz az, amit Szijjártó Péter csinál, mert azt a bizonyos csalánt az egész országra csapkodják úgy, hogy fogalmuk sincs, mi lesz belőle 30-50 év múlva. No, ez a legnagyobb felelőtlenség! Hacsak nem zsarolják őket! Ha pedig igen, akkor nagy bajban vagyunk, hogy azok sem veszik észre, akiknek ez lenne a feladatuk!

Utolsó kérdés. Ha 50 év múlva mi leszünk Európa haldokló szeméttelepe, lesz felelőse ennek a gigaőrületnek, ami ma ebben az országban folyik?

Ez a jegyzet – mint ahogy az itt megjelenő összes publicisztikai írás – a szerző véleményét tükrözi.

Horváth Ferenc írásai itt olvashatók: 800.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

További olvasnivalók...