Hiába kérdeztük, nem mondják meg, hogy miért.
Tiltja a hozzászólásokat a DKV, a debreceni közlekedési cég a közösségi oldalán
2021. november 18-án új Facebook-oldalt hozott létre a DKV Zrt., a felület elindítása óta pedig elkezdte korlátozni a felhasználók véleménynyilvánítási lehetőségeit is. December 31-ig látszólag különösebb koncepció nélkül tiltották meg a hozzászólást a bejegyzések döntő többségénél. Érthetetlen módon így tettek egy nyilvánvalóan interaktívnak szánt poszt kapcsán is, amelyben az oldal közönségét arra kérték, emojikkal szavazzanak: az autóbuszt, a trolibuszt vagy a villamost kedvelik a legjobban – az emojikat ugyan ki lehet választani, de esetleges szöveges indoklásra már nincs mód. A szilveszter óta cikkünk írásáig közzétett bejegyzéseiknél pedig már kivétel nélkül letiltották a kommenteket.
December 14-én levelet küldtünk a DKV-nak, hogy megtudjuk, milyen okok miatt döntöttek a véleménynyilvánítás tiltása mellett, azonban azóta sem reagáltak a megkeresésünkre. Arra is kíváncsiak lettünk volna, hogy mi történt a szolgáltató cég korábbi közösségi oldalával, egy gyors Google-kereséssel ugyanis könnyen kideríthető, hogy a DKV már évekkel ezelőtt is rendelkezett Facebook-felülettel. A jelenlegi oldal egyébként cikkünk írásakor éppen 1790 követővel rendelkezik.
Pedig lenne mihez hozzászólni
A DKV működése egyébként az elmúlt napokban leginkább két hír kapcsán foglalkoztatja Debrecen közvéleményét. Egyrészt január 3-án jelentették be, hogy a cég flottáját 34 új Mercedes-busszal újítják meg, 2024 októberéig pedig összesen 119 új autóbuszt szereznek be. Másrészt a DKV különösebb magyarázat nélkül úgy döntött, januárban végig megtartják a decemberben bevezetett tanszüneti menetrendet, annak ellenére, hogy a közoktatásban már január 3-tól tanítási időszak van. Ez ellen egyébként korábban szót emelt a Derke civil szervezet, valamint több ellenzéki párt is.
A DKV-nak az a gyakorlata, hogy tiltja a hozzászólások lehetőségét, igen sajátos egy köztulajdonban lévő, fontos lakossági szolgáltatást végző cégtől.
A Szegedi Közlekedési Társaság, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt., a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) és a Budapesti Közlekedési Központ közösségi oldala is fogadja a lakossági kommenteket, sőt reagálnak is azokra: