A Debrecenben épülő akkumulátorgyárakat is érintheti az Európai Bizottság kínai cégekkel szembeni fellépése – írja a Portfolio

A CATL-t és a Semcorpot is hatalmas állami támogatásokkal tőkésítette fel Kína, ezzel versenyelőnybe hozva őket az európai cégekkel szemben.

Szeptember 14-én írta meg a Portfolio, hogy Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke egy nappal korábban Strasbourgban bejelentette, szubvencióellenes (tehát a cégeknek juttatott állami támogatásokkal szembeni) vizsgálatot indít a kínai elektromos járműgyártók ellen.

Portfolio

portfolio.hu

A lap szerint a lépés reakció arra, hogy már több uniós ország is szorgalmazza a Kínától való gazdasági függetlenedést, többek között azért is, mert míg az EU-n belül szigorú versenyszabályok korlátozzák a cégeknek adott állami támogatásokat, Kína kedve szerint tőkésítheti fel a vállalatait, versenyelőnyhöz juttatva azokat az európai konkurensekkel szemben.

Célba vennék az alkatrészgyártókat is

A Portfolio szerint a vizsgálat az Európai Unión belül Magyarországon okozhatja a legnagyobb problémát. Ugyan eleinte csak a kínai elektromos autók behozatalánál ellenőrzik az árakat, a támogatásokat, valamint hogy a kínai támogatások miatt mely uniós országokat éri kár, a vizsgálatot később várhatóan kiterjesztik a beszállítókra is. A lap úgy tudja, célba veszik majd az alkatrészgyártókat, így a Magyarországon az elmúlt években sorra megjelenő kínai akkumulátorgyárakat is.

A cikkben emlékeztetnek, a Debrecenben akkugyárat építő CATL a 2020-as beszámolójában 1646 millió dollár kínai állami támogatást vallott be, az ugyancsak Debrecenbe települő, akkumulátorokhoz szükséges szeparátorfóliát gyártó Semcorpnak pedig 2019 és 2021 között évente több mint 100 millió jüan nyeresége volt az állami megrendelésekből.

További részleteket a Portfolio cikkében olvashatnak.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!