A hajdú-bihari kormányhivatal indoklása szerint az akkugyár építése, használata és fenntartása nem veszélyezteti az egészséget, a köz- és a vagyonbiztonságot. A döntés ellen közigazgatási per kezdeményezhető a Debreceni Törvényszéken.
Megkapta az építési engedélyt a kínai CATL debreceni akkumulátorgyára
Ha fontosnak tartod, hogy a Debreciner folytathassa a munkáját, akkor támogasd! Rajtad múlik!
Június 13-án megkapta az építési engedélyt a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivataltól a kínai CATL óriásvállalat a Debrecen déli gazdasági övezetébe tervezett akkumulátorgyárának első ütemére. A hatóság csak a döntéshozatal tényét hozta nyilvánosságra, a döntés eredményét nem, de a Debreciner munkatársa állampolgári jogon kért és kapott betekintési lehetőséget a határozatba – az abban található személyes adatok kormányhivatal általi kitakarását követően. A kormányhivatal egyébként tavaly novemberben már engedélyezte a tereprendezési, valamint a mélyalapozási munkálatokat.

A dokumentum alapján a CATL egy cellagyártó és egy közműellátó épületet, továbbá egy tűzivíztartály-szivattyúházat, a főportát, valamint 13 felvonót építhet fel a város határában. A határozat ismerteti a felhúzandó épületek paramétereit, ezek alapján a legnagyobb, a cellagyártó befoglaló mérete 832,58 méterszer 157,28 méter.
Nincs hatással a légi közlekedésre a minisztérium szerint
A határozat többek között rendelkezik arról, hogy a cellagyártóban és a közműellátó épületben beépített tűzoltó berendezést kell létesíteni. A CATL-nek maradéktalanul be kell tartania a katasztrófavédelmi és a környezethasználati engedélyben foglalt előírásokat. A használatbavételi engedély iránti kérelem benyújtásáig 150 négyzetméterenként legalább egy telepített lombos fának kell lennie a gyárterület zöldfelületként megjelölt részén.

A döntésből kiderül, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium léginavigációs és repülőtéri hatósági főosztálya kikötés nélkül hozzájárult az építési tevékenységhez. Ez abból a szempontból fontos, hogy a leendő gyár helyszíneként szolgáló ipari park a Debreceni Nemzetközi Repülőtér déli szomszédságában helyezkedik el. Az indoklásban olvasható információk szerint megállapították, hogy az építmények elhelyezése és magassága nincs közvetlen vagy közvetett hatással a légi közlekedésre és a földi telepítésű berendezések működésére.
A határozat indoklásában szereplő, nehezen értelmezhető mondat szerint az akkumulátorgyár építése, valamint tervezett használata és fenntartása nem okoz annak környezetében olyan káros hatást, „amely a terület rendeltetésének megfelelő mértéket meghaladná, az állékonyságot az élet, és egészséget, a köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztetné, vagy a közérdeket egyéb módon sértené” (sic!).
A véglegessé vált kormányhivatali döntés ellen közigazgatási per kezdeményezhető a közléstől számított tizenöt napon belül a Debreceni Törvényszék Közigazgatási Kollégiumánál.
A CATL kínai akkumulátorgyár debreceni ügyeiről itt olvashatod a Debreciner cikkeit.
Ha fontosnak tartod, hogy a Debreciner folytathassa a munkáját, akkor támogasd! Rajtad múlik!
Ez a cikk a „Szabad oldal” kezdeményezés részeként jelent meg, együttműködésben a Szabad Európával.
