„Ön saját bevallása szerint az oktatáshoz nem ért – a mi véleményünk szerint az oktatásirányításhoz sem.”
SZÓ SZERINT
Lemondásra szólította fel Pintér Sándor belügyminisztert a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének közleményét szó szerint közöljük:
dr. Pintér Sándor belügyminiszter részére
Tisztelt Miniszter Úr!
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) Rendkívüli Kongresszusa 2022. december 17-ei határozatában felszólítja Önt, hogy mondjon le tisztségéről a közoktatásban való teljes járatlansága és alkalmatlansága miatt.
A PDSZ kezdettől követeli önálló oktatási minisztérium felállítását, amely az oktatás egészét – óvodától a szakképzésen át a felsőoktatásig – magában foglalja. Ezzel együtt azt követeljük, hogy a minisztérium élén hozzáértő oktatási szakember legyen. Az oktatáshoz értő, elhivatott szakemberre van szükség ahhoz, hogy a XXI. század kihívásaihoz alkalmazkodni képes iskolák álljanak a tanulók és a szülők rendelkezésére – bennük társadalmilag anyagilag megbecsült, maximális szakmai támogatással segített pedagógusokkal. Ön saját bevallása szerint az oktatáshoz nem ért – a mi véleményünk szerint az oktatásirányításhoz sem. Bizonyítják ezt az Ön által összehívott – hamisan – konzultációnak nevezett eseményen elhangzottak. A PDSZ Rendkívüli Kongresszusa felettébb aggályosnak ítéli meg 2022. 12. 16-án ismertetett terveket az közoktatásban bevezetendő új bérrendszerről, a belügyi elvárosokról, a rendőri „problémakezelésről”.
A 10% a sztrájkkövetelésektől messze elmarad, az inflációt sem követi. A béremelés pótlékemeléssel, és nem alapbéremeléssel történik, ezzel az ágazatban dolgozók számára olyan helyzetet tartanak fenn, amelyben a biztos bér, az alapilletmény még mindig a 2014. évi minimálbérrel számolt összeg. Ezért fordulhat elő az, hogy egy 26 éve pályán lévő pedagógus alapbérét fel kell emelni a kötelező garantált bérminimumra. A felvázolt új bérrendszerben a pótlékok nyomtalanul eltűnhetnek.
Ezt az intézkedést sem előzte meg sztrájkbizottsági egyeztetés.
Ám nemcsak a bérrendezés és a munkaterhek csökkentésének elmaradása a problémánk. Olyan ember ne legyen a közoktatás vezetője, akinek elvárásaiban nyoma sincs semmiféle tartalmi elemnek, csak ellenőrzésekről, „feladatszabásról”, kontrollról, „oktatási felügyeletről” rendelkezik, láthatóan pedagógiai kifejezéseket nem ismer, és azok iránt nem is érdeklődik. Aki a szakemberhiányt óraadók létszámának jelentős növelésével gondolja orvosolni, annak fogalma sincs arról, hogyan működik egy közoktatási intézmény, mi a pedagógus munkája.
Szakmánktól távol áll az Ön fogalomrendszere, sértő hangvétele és stílusa. Ne legyen az oktatás irányítója, aki a nevelést, oktatást közvetlenül segítő munkakörben dolgozókat „Sancho Panzá”-nak tekinti! Láthatóan mit sem tud a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekek igényeiről, arról, hogy a szakszolgálatok, a szakértői bizottságok szakemberhiány miatt teljességgel ellehetetlenültek.
Az Ön 9 pontjában ugyan „Első a gyermek”, de bizonyos gyermekek nem léteznek, ahogy a szegregációval sújtottak és az óvodások sem.
Mindannyiunk érdekében kérjük, hogy a közoktatás irányításáról mondjon le!
Budapest, 2022. december 17.
A PDSZ Rendkívüli Kongresszusa
A SZÓ SZERINT rovatunk itt tekinthető meg.