A közösség szerint a helyzet drámai. A szülők csak a károk enyhítésében tudnak segíteni.
12 pontos útmutatóval készít fel a Szülői Hang a pedagógushiányra

12 pontos útmutatót dolgozott ki a Szülői Hang nevű közösség, amellyel a pedagógushiányra készítenék fel a szülőket a szeptemberi tanévkezdés előtt. Augusztus 22-i közleményükben azt írják, az elmúlt évtized hibás kormányzati döntései súlyos károkhoz vezettek a magyar közoktatásban, ennek pedig a gyerekek az elszenvedői.
A közösség szerint a pedagógushiány mára drámai méreteket öltött, részben azért, mert sokan elveszítették a reményt, mivel a kormány nem teljesítette a tavasszal sztrájkoló pedagógusok magasabb bérre és elviselhetőbb munkakörülményekre vonatkozó jogos követeléseit. „A helyzet elkeserítő, hiszen gyermekeink nem kapják meg az őket megillető minőségi oktatást. Nincs csodaszer, a fájóan hiányzó pedagógusokat nem lehet gyors ütemben pótolni! Szülőként annyit tudunk tenni, hogy a károkat igyekszünk enyhíteni, és kiállunk a gyerekek érdekei mellett, hogy legalább hosszabb távon remélhessünk javulást” – írják.

Lia

Kovács Péter
A Szülői Hang szerint a negatív következményeket részben enyhítheti, ha a szülők segítenek a gyermekük tanulásában, továbbá ha a módjukban áll, a számára fontos tárgyakból magántanárt szolgáltatásait veszik igénybe. A szervezet szerint fontos a szülői közösségek erősítése és a pedagógusokkal való kapcsolattartás.
Hangsúlyozzák, a pedagógushiány mindenkit érint, a közoktatás színvonala az országos válság miatt ott is zuhan, ahol van elég tanár. A Szülői Hang szerint ezért összefogásra van szükség, másképp a gondok csak súlyosbodni fognak.
A 12 pontos útmutató az alábbi egységekből áll (kattintás után megnyílik az adott pont tartalma):
– építsünk aktív szülői közösségeket!– forduljunk személyesen a kormánypárti országgyűlési képviselőkhöz!
– dokumentáljuk a pedagógushiányt az ombudsmannál!
– engedjük el a pedagógushiány következtében nem reális elvárásokat gyermekünk felé!
– támogassuk a pedagógusok tiltakozását!
– tegyünk panaszt az intézményvezetőnél és a fenntartónál!
– vegyük észre a pedagógushiányt, és tudatosítsuk szülőtársainkban is!
– használjuk az elérhető tanulási segédeszközöket!
– adjunk nyilvánosságot a problémának!
– teremtsünk szorosabb kapcsolatot a pedagógusok és a szülők között!
– fejlesszük gyermekünk önállóságát, tanítsuk meg a hatékony tanulás módszereire!
– gondolkodjunk, keressük meg a problémák gyökerét, és gyakoroljuk a szolidaritást!