A debreceni kötődésű AR Robotics Kft. a pályázaton elnyert támogatásból napelemparkot, nemzetközi marketingkampányt és egy önműködő raktárrendszert is meg tudott valósítani. A nemzetközi piacra egy egyedi kialakítású szelektív hulladékgyűjtő tárolóval léptek ki.
EU-s támogatás segítségével lépett ki a nemzetközi piacra a debreceni robotikai cég
Sikeresen zárult a debreceni AR Robotics Kft. 406,50 millió forint összegű európai uniós, valamit közel 271 millió forint kormányzati támogatásból megvalósult fejlesztési projektje – áll a cég hivatalos sajtóközleményében a pályázattal kapcsolatban. A projekt az EU Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz (GINOP) nevű pályázatából valósult meg, mely 81 százalékban EU-s, 19 százalékban pedig hazai forrásokból áll.

A robottechnológiára, precíziós gyártásra, valamint lézeres vágásra szakosodott debreceni vállalat ügyvezetője, Áncsán Róbert a Debrecinernek elmondta, a projektnek köszönhetően jelentősen csökkentették a cég ökológiai lábnyomát, az üzem energiafelhasználásának jelentős részét helyben állítják elő. Ezt egy kiterjedt napelemparkkal és egy hőszivattyús rendszerrel érték el, földgázt már egyáltalán nem használnak.
A gyártástechnológiában is nagy előrelépést tettek. A projekt során üzembe állítottak egy úgynevezett STOPA automata raktárrendszert, amely 480 raklapnyi alapanyag és félkész alkatrész tárolására alkalmas. Van nekünk rengeteg táblalemezünk, amiket A4-es papírhoz tudnék hasonlítani. Fogsz egy papírt, vágsz belőle egy kockát, aztán összehajtogatod. Mi ugyanezt csináljuk a vaslemezzel. Olyan, mintha origamiznánk. A vaslemezeket betároljuk a raktárba, és amikor valamelyik gyártógépnek kell, a STOPA szépen kiadja neki. A gép kommunikál a raktárral, és az odaviszi neki a szükséges lemezt – foglalta össze a rendszer működését Áncsán Róbert.

Hozzátette, hogy korábban ehhez szükségük volt egy anyagmozgató targoncásra, de ezzel a technológiával gyorsabban és hatékonyabban tudnak dolgozni.
A pályázat keretein belül a nemzetközi piacra is ki tudtak lépni. A termékük ehhez egy saját dizájnú hulladékgyűjtő edény volt. Üzemüket ezen termék gyártására optimalizálták, már a tervezési fázisban is így kalkuláltak. A terméket tavaly két nemzetközi vásáron is bemutatták már, jelenleg egy harmadikra készülnek. A projekttel kezdtünk el a nemzetközi vásárokra járni, standot béreltünk, arculatot építettünk, és egy idegennyelvű cégbemutató videót is csináltunk, amivel prezentálhatjuk magunkat és a produktumunkat – magyarázta az ügyvezető.

Beszámolója szerint nagyon jól fogadták a terméket külföldön. A projekt elején 5-10 százalékos exportjuk volt, a projekt közben ez felment 20-30-ra, a következő évben pedig 60-70 százalékos export értékesítési arányt várnak.
A termék egyfajta belépőjegyként szolgált a nemzetközi piacra, mára már a szolgáltatásaik miatt is sok megkeresést kapnak.

A hulladékgyűjtő igazából a referenciaanyagunkként szolgált. Ezután, ha valaki azt mondja, hogy de jó, ti csináltok ilyen terméket, nekem is kellene csak kicsit másabb, akkor tudunk segíteni ebben. A hulladékgyűjtő remek lehetőséget adott, de a cégünk gerincét így is a szolgáltatások adják. A projekt nagy része az eszközbeszerzésről szólt, ezáltal tudtunk egy olyan ütőképes eszközparkot kialakítani, mely nemzetközi szinten is megállja a helyét – zárta a rövid interjú végén Áncsán Róbert.
Készült az Európai Unió finanszírozásával. Az itt szereplő vélemények és állítások a szerző(k) álláspontját tükrözik, és nem feltétlenül egyeznek meg az Európai Unió vagy az Európai Bizottság hivatalos álláspontjával. Sem az Európai Unió, sem a Bizottság nem vonható felelősségre miattuk.
