Május végén a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. is közzétette a tavalyi évről szóló pénzügyi beszámolóját. A kormányzati megszorítások miatt határozatlan időre elhalasztott hajdúnánási MotoGP-pálya építésében is aktív szerepet vállaló, a magyar autó- és motorsportért felelős cég 2023-ban valamivel jobb eredményt ért el, mint két éve, de még így is veszteséges volt a működése.
Közel 600 milliós veszteséget termelt tavaly a MotoGP-pálya építéséért felelős cég – Átlátszó
A május végén leadott cégbeszámolóból kiderül, hogy a főtevékenysége szerint egyéb sporttevékenységgel foglalkozó HUMDA Zrt. 2023-ban 251 millió forint nettó árbevételt ért el. Ez a korábbi év forgalmához képest jelentős növekedés, hiszen 2022-ben még mindössze 58 millió volt a bevétele, előtte pedig rendre 10-20 millió körül alakult ez a szám. Az adózott eredmény ugyanakkor továbbra is veszteséges működést mutat – írja az Átlátszó.
A kiegészítő mellékletben olvasható, hogy 2023-ben a HUMDA Zrt. nagyrészt támogatásokból finanszírozta a rábízott feladatokat. Szintén a kiegészítő melléklet ír arról, hogy a vezető tisztségviselők díjazása a 2022-es 67,5 millióról tavaly 72,1 millióra nőtt.
A HUMDA neve leginkább a Hajdúnánás külterületére tervezett, egyelőre bizonytalan időre elhalasztott gyorsasági motoros versenypálya kapcsán vált ismertté. Kósa Lajos egykori debreceni polgármester, fideszes országgyűlési képviselő 2019 novemberében jelentette be, hogy Kelet-Magyarországon, Hajdúnánás külterületén motoros versenypálya fog épülni. A komplexum felépítéséhez 2021 tavaszán 500 hektár földet kell kisajátítania az államnak, a gazdákat azonban „elfelejtették” tájékoztatni a részletekről. Aztán2022 szeptemberében biztossá vált, hogy ez a projekt is a megszorítások áldozata lesz, a beruházást felfüggesztik.
További részletek az Átlátszó cikkében olvashatók.
A Hajdúnánás mellé tervezett MotoGP-pálya ügyével a Debreciner is számos cikkben foglalkozott.