Április huszadika, azaz a kampányidőszak hivatalos indulása óta Hajdú-Bihar egyetlen napilapja, a KESMA kötelékébe tartozó Hajdú-bihari Napló is erős kampányüzemmódba kapcsolt. Útépítések, virágültetések, pózoló államtitkárok, Orbán idézetek és végtelen mennyiségű Papp László. Ezek jelentek meg a helyi Napló címlapjain az elmúlt hetekben.
A hajdú-bihari megyei napilap első oldalán is dübörög a fideszes választási kampány
A kampány első napja azonnal egy hatalmas Papp László (Fidesz) címlapfotót hozott, a cím pedig: „Debrecen erősebb, mint a válság előtt”. A polgármester magabiztosan áll a választásokhoz, és szóba sem jöhet, hogy az ellenzék nyerjen: „25 év, hat sikeres ciklus, hat sikeres választás áll mögöttünk. A túloldalnak üzenem, a hetedik következik.” A címlapon emellett Orbán Viktor miniszterelnök és Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter is megjelenik egy-egy képpel és idézettel. Utóbbi azt ecsetelte, hogy a magyar GDP szerves részeivé váltak a debreceni beruházások, köztük a BMW és a CATL-akkumulátorgyár.
Április 22-én országos kampányrajt témában Szentkirályi Alexandra (Fidesz) budapesti főpolgármesterjelöltis pozitív fényben tűnik fel, ugyanis a tájékoztatás szerint rekordidő alatt gyűjtötte össze a szükséges ajánló aláírásokat. Papp László itt is képpel és idézettel jelentkezik. A helyi fideszesek címlapon való megjelenése a továbbiakban is folytatódik, Egy nappal később Széles Diána debreceni alpolgármester bölcsődei dolgozókat dicsér, Türk László korábbi képviselő pedig a Föld napja alkalmából szólal meg. Szerepük fontosságát a Napló fotókkal jelezte.
A címlapok általános üzenete, hogy ebben a városban végtelen mennyiségű fejlesztés és beruházás folyik, melynek katalizátorai azok a fideszes politikusok, akik ezek mellett az információk mellett rendre képpel is megjelennek. A Debrecen környéki települések fideszes és független polgármesterei legtöbbször a jobb oldali hasábban képpel kapnak helyet, ahol legtöbbször valamilyen átadón vagy felújításon pózolnak. Ilyen kontextusban feltűnik például Hajdúnánás, Hajdúszoboszló, Báránd, Nádudvar, Berettyóújfalu és Derecske polgármestere is.
A kampányban sokszor olyan elsőre kicsit abszurdnak tűnő dolgok is címlapra kerülnek, mint a debreceni Hortobágy utcai 130 méteres útszakasz felújítása és néhány parkolóhely átadása, virágültetés a Margit téren (ezen az eseményen a polgármester is részt vett, ami egy hatalmas címlapfotót eredményezett), vagy Orbán Viktor Facebook-megszólalásai. Ez az idézet „Magyarország” címszó alatt jelent meg május 6-án és a politikai függetlenség teljes ignorálását bizonyítja a Napló részéről. Az írás szóról szóra így jelent meg az újság címlapján: „A képlet egyszerű: aki a pénzt adja, az rendeli a zenét. A magyar baloldalt pedig külföldről pénzelik, és ezért háborút rendelnek – vont mérleget Orbán Viktor miniszterelnök Facebook-oldalán. Úgy véli: ezért nem az a kérdés, hogy egyébként ismerünk-e egy olyan rendes baloldali szomszédot, aki ugyan balra szavaz valamilyen rejtélyes okból, de biztos a béke oldalán áll.” Ez már nemcsak fideszes elfogultság, de az országos propagandaüzenet mélyítése, gyakorlatilag uszítás az ellenzékiekkel szemben.
Ezek fényében az sem meglepő, hogy a Hajdú-bihari Napló a kínai elnök, Hszi Csin-ping érkezését is örvendezve rakta címlapra. Ezt egy Szijjártó Péter idézet és kép is követte. A külgazdasági és külügyminiszter azt mondta, a kínai elnök látogatása történelmi jelentőségű Magyarországon. Május 13-án a témában Orbán Viktor interjúja is az első oldalra került, aki Hszi Csin-pinget a repülőtéren úgy köszöntötte, hogy „Üdvözöljük itthon”.
Papp László egyébként a kampány elmúlt 24 napjából 13-szor szerepelt képpel a címlapon, volt olyan nap is, amikor egy oldalon kétszer. Orbán Viktor háromszor jelent meg képen, ötször pedig idézték valamely mondatát. Mellettük pedig számos fideszes államtitkár, alpolgármester, környező települések polgármesterei és cégvezetők pózolnak napi szinten a magát „független napilapnak” definiáló újság első oldalán.
A kampányidőszak végéig hasonlóképpen követjük a Napló címlapjait.