Kósa Lajos már 2011-ben tárgyalt olyan kínai cégekkel, amelyek elektromos autók fejlesztésével terveztek foglalkozni

Vajon már ekkor találkozott olyan üzleti szereplőkkel, akik azóta Debrecenben kezdtek beruházásba?

Kósa Lajos (Fidesz) már 2011-ben tárgyalást folytatott Pekingben többek között olyan cégekkel is, amelyek elektromos autók gyártásában érdekeltek. Az MTI 2011. május 9-i, tehát 12 évvel ezelőtti tudósítására egy olvasónk hívta fel a figyelmünket.

Kósa Lajos
Kósa Lajos
atlatszo.hu

A távirati iroda beszámolója szerint Kósa, aki országgyűlési képviselői mandátuma és a Fideszben betöltött ügyvezető alelnöki tisztsége mellett akkoriban még Debrecen polgármestere is volt, találkozott Csen Feng-hsziannal, a Kínai Kommunista Párt külügyi hivatalának alelnökével. Az MTI idézi a fideszes politikust, aki az egyeztetés kapcsán arról beszélt, a kormány fontos célja, hogy Magyarország szerepet vállaljon a Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi, tudományos és gazdasági együttműködésben, valamint kifejtette, Kína és Magyarország között szélesebb körű együttműködésre van szükség.

Az MTI szerint Kósa és a delegációja Pekingben felkeresték „a kínai hagyományos orvoslás akadémiáját”, valamint a CCPIT nemzetközi kereskedelemfejlesztést elősegítő tanács szervezésében üzletemberekkel tárgyaltak.

„A hétfői eseményen olyan kínai cégek voltak jelen, amelyek például a falusi turizmussal kapcsolatos beruházások iránt érdeklődtek, repülőtér fejlesztésben rendelkeznek tapasztalattal, a kínai hagyományos gyógyászat magyarországi meghonosításának lehetőségeit kutatják, vagy például járműgyártásban, elektromos autó fejlesztésben vennének részt” – olvasható a beszámolóban.

Az anyagból az is kiderül, a politikus megállapodott abban, hogy Konfuciusz Intézetet hoznak létre a Debreceni Egyetemen, valamint a városvezetés már akkor azt szerette volna, hogy a középiskolákban mielőbb kezdődjön meg a kínai nyelv oktatása.

Milyen cégekkel találkozhatott?

Az MTI írása arra nem tér ki, hogy Kósa Lajos konkrétan milyen cégek képviselőivel találkozott a fent említett eseményen, ott voltak-e például közöttük az abban az évben alapított CATL, vagy elődje, az ATL, esetleg a Semcorp vezetői. Mint arról korábban számos alkalommal beszámoltunk, a CATL Debrecen déli gazdasági övezetében építi fel a legnagyobb európai akkumulátorgyárát, a Semcorp pedig az akkugyártáshoz szükséges szeparátorfóliákat állítja majd elő a városban.

Érdemes megjegyezni mindenesetre, hogy Mező Ferenc (Fidesz) korábbi debreceni önkormányzati képviselő 2011-ben, már az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség igazgatóhelyetteseként a Polgári Szemlében arról írt Kósa kelet-ázsiai útja kapcsán, hogy „szóba került kínai befektetők bevonása” a repülőtér melletti ipari park, tehát a mai déli gazdasági övezet fejlesztésével kapcsolatban.

Az üggyel kapcsolatban kerestük Kósa Lajost, valamint az Átlátszó rendszerén keresztül közérdekű adatigénylést adtunk be a Külgazdasági és Külügyminisztériumnak. Amennyiben válaszolnak, cikkünket frissítjük.

A megosztása fontos!

Kérjük, válasszon előfizetési vagy támogatási lehetőségeink közül!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

További olvasnivalók...