Az esetek 84,14 százalékáért a személyzethiány volt a felelős. Volt olyan nyári nap, amikor 186 járat maradt ki emiatt. A közlekedési cég szerint nincs lehetőség az utasok pontos és megbízható előre tájékoztatására, mert a kimaradások nem tervezett események.
Három hónap alatt a DKV közel 5 ezer járata maradt ki – derült ki egy közérdekű adatigénylésből
Idén nyáron több olvasónktól kaptunk jelzéseket azzal kapcsolatban, hogy a DKV járatai a megszokottnál gyakrabban maradnak ki, valamint a Debreciner szerkesztőségének tagjai is futottak bele olyan helyzetekbe, hogy a – rendkívüli – menetrend szerint közlekedő buszok a gyakorlatban nem közlekedtek. Egy, a közlekedési ügyek iránt érdeklődő civil az Átlátszó rendszerén keresztül kikérte a szolgáltató május 1. és július 31. között kimaradt járatainak a listáját. Kérésének megfelelően a DKV a válaszában feltüntette a kimaradás okát és azt is, hogy valamilyen formában tájékoztatták-e az utasokat arról, hogy az adott járat nem fog elindulni.
Közel 5000 kimaradt járat
Az adatbázisból kiderült, hogy Debrecenben 3 hónap alatt összesen 4816, tehát havonta átlagosan 1605 járat maradt ki. Ez több mint 52 kimaradt járatot jelent naponta. A három hónap között azonban közel sem egyenlően oszlanak meg a számok: májusban „csak” 359, júniusban viszont már 2220, júliusban pedig 2237 járat maradt ki.
Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a DKV-nél legalábbis az érintett időszakban súlyos létszámhiány állt fenn. A kimaradás okaként ugyanis 4052 alkalommal, tehát az esetek 84,14 százalékában jelölték meg a személyzethiányt. A létszámhiány néhol egészen brutális problémákat okozott. A legdurvább időszak június 24. és július 3. között volt, amikor majdnem minden nap elérte vagy meghaladta a 100-at a létszámhiány miatt kimaradt járatok száma: 24-én 109, 25-én 145, 26-án 173, 27-én 186, 28-án 97, 29-én 100, 30-án 109, július 1-én és 2-án is 131, 3-án pedig 153 járat maradt ki emiatt.
Volt még egy kategória, amellyel számos kimaradást indokoltak, ez a műszaki ok volt. Ebből 539-et soroltak fel a közérdekű adatigénylésre kiadott táblázatban.
A DKV szerint nincs lehetőség a pontos és megbízható tájékoztatásra
A kimaradt járatokról 679 esetben, tehát az összes alkalom 14,1 százalékában semmilyen módon nem tájékoztatták az utasokat. A DKV az adatkérővel azt is közölte, hogy mivel a járatkimaradások nem tervezettek, ezért nincs lehetőség az utasok pontos és megbízható előre tájékoztatására, azokról bizonyos esetekben a transitIT menetrend alkalmazáson keresztül tudják értesíteni az utasokat. Itt kaphattak tájékoztatást a fennmaradó 4137 esetben.
Drágább a jegy, mint Budapesten
A DKV legutóbb augusztus 1-i hatállyal emelt a jegy- és bérletárain. Egy elektronikusan vásárolt jegy jelenleg 380, míg a járművezetőnél kiváltott jegy 500 forintba, egy havi felnőtt bérlet online 7250, papíralapon pedig 7500 forintba kerül. Ehhez képest jelenleg a Budapesti Közlekedési Központ árai a következőképpen alakulnak: egy vonaljegy 350 forint, egy havi bérlet pedig 9500 forintba kerül.